Üle 200 000 vastlakukli! Eestlased naudivad tähtpäevatoite üha pikema aja vältel

 

Selveri Köögi tootmisnumbrid annavad põneva sissevaate sellesse, millised on meie rahvuslikud eelistused ja kuidas tarbijad üha varem pühadeks valmistuvad.

Allikas: Kaubandus.ee, Kaasautor: Helen Külaots, Fotod: Jaan Heinmaa

Kulinaaria OÜ (Selveri Köök) tegevjuht Merje Kips ütleb, et tähtpäevade tähistamine on eestlaste elus jätkuvalt olulisel kohal, vaatamata majanduslikele teguritele ja muutustele ostukäitumises.

Selver müüs sel aastal vastlakukleid kahe kuu vältel üle 200 000 ning nende valmistamiseks kulus üle 2,5 tonni vahukoort.

“Alustasime vastlakuklite müüki juba 9. jaanuaril ja muretsesime, kas tõesti tarbija nii pikalt kukleid ostab,” räägib Kips. Aga vaatamata soojale ja lumevabale talvele müük päevast päeva kasvas. Hernesuppi müüdi vastlapäeval lausa 3000 kg.

Kiluleibade triumf vabariigi aastapäeval

Eesti Vabariigi aastapäeva tähistamise traditsioonid peegelduvad selgelt ka Selveri Köögi müüginumbrites.

“Vabariigi aastapäeval ruulisid kindlasti kiluleivad ja täidetud munad,” kinnitab Kips. “Kiluleibasid valmistasime vabariigi aastapäevaks ligi 4000 karpi, mis teeb kokku lausa 1,2 tonni.”

Populaarsed on jätkuvalt ka Trikolori martsipanikoogid, mis ehtisid paljusid pidulaudu ja viitavad sellele, et rahvuslik element on eestlaste pidulaua kujundamisel endiselt tugeval kohal.

Sõbrapäeva magusad kingitused

Sõbrapäev tõi kaasa erinevate kaupade ostmise, kuid Selveri Köögi kogemus näitab, et tarbijad eelistavad sel puhul just magusaid üllatusi.

Pidupäevatort “Kõige Kallimale” ja samanimelised martsipanikoogid olid selle aasta sõbrapäeva menukaimad tooted. Huvitav on see, et sõbrapäeva tooted müüvad hästi ka väljaspool tähtpäeva.

Tarbimismustrite muutus ja traditsioonide pikenemine

Kips märgib, et pühade tähistamine on muutumas üha pikemaks perioodiks. Vastlakuklite müügi algus jaanuari alguses on vaid üks näide sellest, kuidas kliendid soovivad tarbida tähtpäevadega seotud tooteid varasemast pikema aja vältel.

Samas on tarbijate ostuharjumustes näha muutusi. “Maksutõusud ja majanduslikud tegurid on mõjunud nii, et impulssostud on vähenenud ja tarbijad eelistavad pigem tuntud brändide, nagu Selveri Köök, tuttavaid peolaua- ja kondiitritooteid,” selgitab Kips.

Kevad toob aprikoosi ja puuvilja

Lihavõttetooted on juba lettidele jõudnud ja tarbijate poolt kiiresti avastatud.

“Ikka ja jälle müüvad aprikoosiga korvikesed ja pashamagustoit,” räägib Kips.

Sel aastal on valikus ka uus Kevadetort – “mõnusalt puuviljane” ja aprikoosiga ahjukook, mis on juba leidnud oma austajad.

Emadepäevaks lubab Selveri Köök üllatada oma kliente uute hõrgutistega, unustamata seejuures häid ja vanu turvalisi maitseid nagu kohupiimatort “Lily”.