Tekst: Karoli Noor
Selveri tütarettevõtte Kulinaaria valikusse on lisandunud hõrk maasika-pistaatsia kohupiimatort, mille tordilettidelt leiab Selveri köögi kaubamärgi alt. Kaunis ja maitsvas tordis on staariks naturaalne kohupiim, mida täiendavad maasikamoos, krõbe pistaatsiakiht ja küpsisepõhi.
Tordi retsepti väljatöötamine on loominguline rännak, kus komponendid järjest üksteist täiendama hakkavad ja sünnivad uued maitsekooslused. „Meie eesmärk oli, et kohupiim oleks tordi staar. Esmalt proovisime paari-kolme täiesti erinevat retsepti, kuid kiirelt jõudsime ideeni lisada kohupiimale maitseks maasikaid, vahukoort ja pistaatsiapähkleid,“ kirjeldab tordi loomise protsessi Kulinaaria tootearendaja-toidutehnoloog Margit Põhjala.
Lõpliku tordi väljatöötamiseks tuli siiski läbi proovida 18 retseptiversiooni. „Kõige keerulisem oli õige kohupiima leidmine – tahtsime teralist struktuuri ja tugevat kohupiimast maitset. Proovisime nii teralist kohupiima, pastat kui ka pagari kohupiimasid. Erinevate kohupiimadega tuli tort täiesti erinev. Proovisime kaheksat erinevat kohupiima ja lõpuks jäime Eesti tootja kohupiima juurde, mille maitse on tordis mõnusalt domineeriv,“ meenutab Margit.
Selleks, et kohupiim saaks tõeliselt särada, otsustati kohupiima panna lausa kahele kihile: nii maasikatega kihile kui eraldi kihina. Samuti oli tordis väga oluline õige tekstuuri leidmine. „Üks oluline küsimus oli kohupiima struktuur, aga lisaks sellele tahtsime veel krõbedust. Seda pakub tordis küpsisepõhi ja ka pistaatsiapähklite kiht,“ selgitab Margit.
Tort väiksele seltskonnale
„Torti luues pidasime silmas, et see sobiks peolaua ehteks, aga selle ärasöömiseks ei peaks tervet suguseltsi külla kutsuma. Suuremad magusasõbrad võivad tordi lihtsalt neljaks tükiks lõigata, väiksemad saavad sellest kaheksa tükki. Väikseid torte on turul suhteliselt vähe, aga klientide huvi on nende vastu üldiselt suur,“ selgitab Kulinaaria müügi- ja turundusjuht Renita Suigusaar.
Maasika-pistaatsia kohupiimatort on Selveri köögi kaubamärgi esimene tort, kuid Van Kooki brändi all on Kulinaarias juba mõnda aega torte tehtud.
„Tehase laiendus on andnud meile tootearenduses palju uusi võimalusi, sest saame kasutada uusi tehnoloogiaid. Enne laiendust polnud meil ümmargusi tordirõngaidki,“ räägib Renita ning lubab, et see tort ei jää viimaseks ja ideid järgmise tordi jaoks juba on.